PBN - ta niezwykła oferta wszystkich zadowoli.
By odbiorca wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe rzetelne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – użyteczne jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, bo są tworzone a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO lub większą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są przeważnie wykorzystywane jako część wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest to, że ich utworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a potem trzeba poświęcać niemało czasu na utrzymanie ich na stosownym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Polecamy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
Prywatne sieci portali doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa oraz telefon bądź adres e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, strona na portalu społecznościowym albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Kolejna interesująca metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, dlatego że napotykanie linków do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są użyteczne, godne przeczytania teksy. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności ze zdrowiem, prawem, bieżącymi wydarzeniami oraz finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO