Funkcjonują trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego piosenkarza, Tłusty Czwartek czy Dzień Ojca. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Najczęściej trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo uzupełnioną treść strony.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi model pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo niższą konkurencję. Ważne jest także to, iż rośnie tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon LG K40 niebieski,
– buty sportowe Adidas Runfalcon białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne zwłaszcza dla sklepów online. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment towarów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– kraj (np. “producent słodyczy Polska”)
– miejscowość (“salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Wilda”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do odbiorców zamieszkujących w danym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na promocję i nie może rywalizować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]