Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Wszystkie czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Ściąganie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem fachowcom.